İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa]
 Site Haritası 
 
Site Map
Ana SayfaYeriniz | Ana Sayfa | Makaleler | Grafik | Kurumsal Kimlik Çalışmaları

Diğer Yazılar
Logotype ve Amblem - Tipografik Logolar
Logo ve Amblemlerin Anlamları
Grafik Tasarımcının Egitimi İcin Bazı Öneriler
Okunaklılık ve Okunabilirlik
Renklerin Dili
STORYBOARD Görsel Senaryo Hazırlamak
Grafik Tasarım ve Görsel İletişim Rehberi
Grafik Hazırlama Programları
Logotype Püfleri
Logo Yapmında Fontlar
Tasarımda Renk Seçimi
Marka - Amblem - Logotayp (Logotype)
Tipografi Üzerine
Markayı ayırd etmenin yolu: Renk
Afiş Tasarımı Nasıl Yapılır?


E-posta Gönderin Yorum Yazın
Güvenlik Kodu:8673Güvenlik Kodu:8673Güvenlik Kodu:8673Güvenlik Kodu:8673




En Son Okunan 10 Makale
  1. Tasarım İpuçları
  2. Bilinmesi Gerekenler
  3. Stresin Üstesinden Gelmek
  4. Kısa Bilgiler Örnekler
  5. Renklerin Dili - Siyah
  6. İşaretleme Dillerinin Tarihi
  7. Web Sitesi İletişim Türleri
  8. Web tasarımında "pattern" kullanımı
  9. Ücretsiz Hosting Siteleri
  10. Renklerin Dili - Kahverengi
 
Kurumsal Kimlik Çalışmaları>
Yazı Tipi KüçültYazı Tipi BüyütAna SayfaYazıcıdan ÇıkarPDF Belgesi Olarak GörüntüleFavorilerime EkleArkadaşıma Tavsiye EdeceğimRTF (Word Dokümanı) olarak görüntüle

Herhangi bir marka için kurumsal renkler, logotype kullanım pozisyonu (logonun sayfa marjlarına mesafesi vs.), Kartvizit, ilan tasarımlarının kurumsallaştırılması, diplomat ve torba zarfları, antetli kağıtları, varsa poşetleri, muhasebe evrakları gibi uzayıp giden listenin tamamı marka kurumsallaşma çalışması çerçevesindedir. Hatta bunun için, büyük markaların kurumsal kitapları vardır. Burada, basın ilanları şöyledir, yazı karakteri (font) başlıkta şudur text'de budur, siyahbeyaz çalışmalar şöyledir, outdoor çalışmalar böyledir, logo şu şu ölçülerde kullanılmalıdır… gibi kuralların çerçevesi belirlenmiştir.

Kurumsal evrakların başlıcaları, kartvizit, antetli kağıt, diplomat ve torba zarf, fatura-irsaliye gibi muhasebe evraklarıdır.

Kurumsal kimlik ise yukarıda sözü geçen tüm çalışmaların kullanım ve konumlandırma formatlarının en ince detaylarıyla açıklandığı kitapçıktır.

Logonun bir basın ilanında veya kartvizitde kullanımında bile spesifik detayları vardır.

Örneğin koç kıvrımı veya sabancının altta iki çizginin ortasında (sa) logo kullanımının tüm detayları kitaplarında anlatılır. Bu kullanım detaylarının dışında kullanılamaz. Böylece, kurumsal kimlikte baktığın zaman kendi kimliği olan bir imaj bütünlüğü oluşur.

Bir tasarımcı logotype tasarlarken, daha sonraki aşama olan kurumsal evrak çalışmalarına da hazır olmalıdır.

Logotype altında 2 tip öğe daha yeralabilir.

Birincisi örneğin dekor isimli bir firma logosunun altında dekorasyon ve tasarım ltd. Şti. Ünvanı yeralabilir. Veya sadece marka sloganı. Örneğin: hürriyet hürriyettir lafı.

Büyük markalar bazı gerekli durumlar dışında sonu “ltd.” Ya da “a.Ş.” Ile biten şirket titrini kullanmazlar.

Grafikerliğin en önemli özelliği, çalışma disiplini ve kimliğidir. Sanat yönetmeni ya da grafiker olmak istiyorsanız, kendi çalışma kurallarınızı belirlemeli ve bu disiplinin sınır çizgilerinden dışarı taşmayacak biçimde çalışmalısınız. Logo bitti, kurumsal evrağı da bir biçimde attırırız anlayışı, markanın bütünselliğini kırar.

Gerektiğinde, yaptığınız logonun amblemle olan ilişkisini bir kurumsal kitapta milim milim ve oran oran açıklayacağınızı unutmamalısınız.

Bunlardan kartviziti ele alalım.

Kartvizitte yeralması gerekli 3 öğe vardır:

1-Logotype

2-Isim ve sıfat (necidir bu kişi? Genel müdür, muhasebeci vs.)

3-Iletişim bilgisi: adres, tel, mail ve web adresi

Eskiden fotoğraflı kartvizitler vardı. Bu fotoğraf kişinin fotoğrafı ya da kasapsa kilolu bir dana imajı filan olur. Artık bunlar kalmadı ama örneğin tbwa/istanbul ajansının kartvizitlerinin bir yüzünde ismin çocukluk fotoğrafı yeralmaktadır. Gayet de hoş bir kartvizitleri var. Mühim olan firkin uygulanmasıyla ortaya çıkan estetik sonuçtur,

Kartvizit tasarımı cüzdana girecek boyutlarda düşünülmelidir.

Yatay olmak zorunda değildir, dikdörtgen olmak zorunda hiç değildir. Ama 15x10 cm bir kartvizit tasarlayamazsınız. Ayrıca iki yüze de baskı yaptırılabilir. Transparan bir malzemeye, hatta kırılmayan bir folyoya bile kartvizit bastırılabilir. Ama esas olan şu, hadi kartviziti serigrafla gümüş folyoya bastırdık, zarf ve antetli kağıda nasıl bir çözüm bulacağız. Belki de bir yerlerinde gümüş ya da varak kullanırsınız. Işte oldu.

Günümüz teknolojisiyle, kartvizitler sadece kağıda değil pvc, ya da serigraf tekniğiyle uygun her malzemeye basılabiliyor. Istenirse bazı baskı yerleri oyulabiliyor, gofre yani kabartma tekniği kullanılıyor.

Antedli kağıt, karvizit, zarf, fatura ve irsaliye kardeş evraklardır. Yani hepsi bir bütün tasarımsal anlayışta olmalıdır.

Standart diplomat zarf, katlanmış ve üstünde kesim işlemi yapılmayacak bir yapıda olduğu için taşmaları olan imajları buna basamayız. Ancak özel bıçak ve özel katlaması olan bir zarfta bu mümkündür. Unutmamak gerekir ki bu diğerinden çok daha pahalı bir çalışma olacaktır. Müşteri buna ne der, bilemem. Bildiğim şu ki müşteri genellikle en iyi işi en ucuza ister.

Antetli kağıtta filigram diye tabir edilen tekrarlı ve daha silik ve üstüne yazı yazılabilecek fon kullanılabilir,

Diplomat zarf pencereli olabilir (kredi kartı ekstrelerinin gönderildiği zarflar gibi). Pencerenin bulunduğu alana tasarım yapamazsınız.

Fatura tasarlıyorsanız, bunun süreli kağıda, yani katlanmış yüzlerce sayfanın yazıcıda yazdırabilir biçimde olduğunu unutmadan tasarlamanız gerekir. Bu da şu demektir, bilgisayarda muhasebeci belli alanları doldurur ve print eder, sizin de bu alanlara sadık kalmanız gerekir.

Ayrıca burda bir diğer husus, fatura ciltli fatura olacaksa bunu basan yeminli matbaanın bilgisi mutlaka yeralmalıdır. Bu yasal bir zorunluluktur.

Torba zarf eğer kraft ise sarımsı renk olacağından basılacak renk hassasiyetine dikkat etmek gerekir.



Not: Yazılar konusundaki yorumlarınız için lütfen Yorum Yazın bölümümüzü kullanın.

Yazar : ---
Son Güncelleme : 25 Mayıs 2007, Cuma
Sayfa Sürümü : 2
Okunma Adedi : 11,016
Son Okunma : 2017-07-21 07:41:40
Kaynaklar :

http://www.webdersleri.com/sayfa.asp?id=872


Tasarımda Renk SeçimiKurumsal Kimlik ÇalışmalarıMarka - Amblem - Logotayp (Logotype)
© [Site Haritası]
| Makaleler | Seyir Defteri | Kaynaklar | İndirin | İletişim |

RSS dosyasını görmek için tıklayınız. RSS dosyasını görmek için tıklayınız.XML versiyonu için tıklayınız WAP versiyonu için tıklayınız Bu site DyNA İçerik Yönetim Sistemi üzerinde çalışmaktadır.
İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa
ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap
  Sitemizde 7 kişi çevirimiçi | Bugün =265 | Dün =213 | Bu Ay=5,075 | Günlük En Fazla=1,109 tekil ziyaretçi