İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa]
 Site Haritası 
 
Site Map
Ana SayfaYeriniz | Ana Sayfa | Makaleler | Grafik | Tasarımda Renk Seçimi

Diğer Yazılar
Logotype ve Amblem - Tipografik Logolar
Logo ve Amblemlerin Anlamları
Grafik Tasarımcının Egitimi İcin Bazı Öneriler
Okunaklılık ve Okunabilirlik
Renklerin Dili
STORYBOARD Görsel Senaryo Hazırlamak
Grafik Tasarım ve Görsel İletişim Rehberi
Grafik Hazırlama Programları
Logotype Püfleri
Logo Yapmında Fontlar
Kurumsal Kimlik Çalışmaları
Marka - Amblem - Logotayp (Logotype)
Tipografi Üzerine
Markayı ayırd etmenin yolu: Renk
Afiş Tasarımı Nasıl Yapılır?


E-posta Gönderin Yorum Yazın
Güvenlik Kodu:2946Güvenlik Kodu:2946Güvenlik Kodu:2946Güvenlik Kodu:2946




En Son Okunan 10 Makale
  1. TOR ile Internet’te Kimlik Gizleme
  2. Grafik Tasarımda Plan ve Ürün Görselliği
  3. İçerik Yönetiminde Strateji
  4. Özgeçmiş nedir? Nasıl yazılır?
  5. Hızlı RSS Hazırlama
  6. Web Tasarımında Yardımcı 15 Web Sitesi
  7. PKI ve Dijital İmza Uygulamaları
  8. Lider Satış Yöneticisi
  9. Renklerin Dili - Kahverengi
  10. Afiş Tasarımı
 
Tasarımda Renk Seçimi>
Yazı Tipi KüçültYazı Tipi BüyütAna SayfaYazıcıdan ÇıkarPDF Belgesi Olarak GörüntüleFavorilerime EkleArkadaşıma Tavsiye EdeceğimRTF (Word Dokümanı) olarak görüntüle

Biraz eski grafik tasarımcılar bilir, grafik tasarım yapacağımız zaman (atıyorum, bir gazete ilanı tasarımı olsun bu), bilgisayarın başına oturmadan evvel kalem kağıtla kabaca bir layout (taslak) hazırlardık.

Bu taslakta, fotoğrafı koyacağımız yere bir kutucuk çizerdik. Fotoğrafta bir insan figürü varsa kabaca bir insan çizimi.

Sonra başlığın geleceği yeri karalar, altında varsa metin bölgesini çizgilerle işaretler ve en sonra logonun bölümünü karalardık.

Sonra oturup bilgisayarda bunu uygular ya da varsa bir operatör veye uygulamacı grafikerin başına geçip, kağıttaki tasarımı tarif ederek uygulatırdık. Tasarımı önceden kabaca oluşturmuş olduğumuz için kolayca yol alırdık.

Ancak keçeli uçlu veya tükenmez kalemle çiziktirilmiş bu taslaklarda hangi renkleri kullanacağımızı ya kafamızda kurardık ya da bilgisayarın başına geçince.

Bir grafik tasarımda renklerin doğru seçilmesi çok önemli husustur.

Zeminde renk olmalı mı? Olacaksa ne renk olmalı?

Bordür, başlık, metinler, varsa motifler veya grafik ikonlar, clipartlar… Bunların her birinin ne renk olacağına karar vermemiz gerekir.

Gözümüzde herhangi bir tasarım canlandıralım. Bu yine bir basın ilanı olsun örneğin.

Toplu konut ilanı olduğunu varsayalım.

Bildiğiniz havuzlu, oyun bahçeli, özel güvenlikli sitelerden birinin ilanı diyelim.

En tepede masmavi bir gökyüzü fotoğrafı (uçan birkaç kuş, küçücük bir bulut öbeği), hemen altında bir başlık. Şöyle desin:

“Huzurunuzun yanında gökyüzünü hediye ediyoruz”

Başlığın altında gerekli bilgileri anlatan bir text. Text'in hemen yanında bir aile clipart'ı olsun.

Son olarak logotype ve iletişim telefonları, adres vs.

İlanda bir de çerçeve olsun. Şöyle 2 mm'lik bir bordür.

Hayalgücümüzde canlandırdığımız bu basit ilanda en az 3-4 öğeyi renklendirmek zorundayız. Bir kere başlık renklendirilmeli. Metin siyah kalabilir. Bordür renklenmeli. Zemine renk verebiliriz. Örneğin adres ve iletişim bölgesinin altına bir bant yaptık, bu bandı renklendirmeliyiz. Clipart renklendirilmeli.

Burada en önemli husus ilanın taşıdığı duygudur. Bu duyguyu verecek renkleri kullanmazsak, tasarımı tümüyle bozarız. Kıpkırmızı bir fon, lacivert bir bordür, turuncu bir başlık kullanabilir miyiz? Hata olur.

Bir kere başlıkta huzurdan ve gökyüzünden bahsediyor. Mavi ve tonları, soft yeşil tonlar filan daha uygun bunun için. Sadece renklerin türlerini belirlemek değil, bunları birbiriyle kombine etmek de en az renk seçimi kadar önemlidir. Aynı tasarımda, 4 renk tonunu her farklı kullandığımızda ilanın tüm etkisi değişecektir.

Kafamıza uyan renkleri tasarımda uyguladıktan sonra yanyana koymak bir çözümdür. Birbirine en yakın kombinasyonlardan en beğendiğimizi seçebilir ve diğer alternatiflerle birlikte, yanyana koyup öyle bakabiliriz.

Ben bu değerlendirmece-seçmece aşamasında, neden bilmem sol gözümü kapatıp kendimi biraz geri çekerek, şöyle alıcı (tek) gözle iyice bir bakarım. Sanki sol gözüm beni kandıracakmış da onu devreden çıkarıyormuşum diye mi, yoksa görüş areasını daraltıp olaya odaklanmak mıdır bu? Bilmem. Ama beni böyle bakmak rahatlattığı için ve esas olarak daha kolay karar verebildiğim için.

Tasarımdaki renk duygusu ilk algılanan duygudur. 5 tane aynı ilanın bulunduğu bir sayfada en çok algılanan renkleri kullanmak olarak yorumlanmamalı bu. En doğru ya da doğruya en yakın renkleri kullanmak diyebiliriz.

Unutmamalı ki, tercih edeceğimiz renk vurgusu, işin diğer serilerinde de tüketiciye anımsatıcı olmalı.

Örneğin lacivert fonuyla Turkcell, turuncularla da kardeş marka Turkcell Hazırkart, yıllardır hem anımsatıcı hem ayırıcı bu etkiyi kullanır.

Garanti bankası deyince aklınıza ne renk gelir.

Yapı Kredi deyince ne renk veya Akbank deyince…

Renk odaklaması, bir markanın algılanmasında taşıyıcı bir etkiye sahiptir.

Ayrıca kimi dönemlerde renk kullanımı, yaygın grafik tasarım trendleri oluşmuştur. Örneğin bir dönem kırmızı, siyah ve beyaz birlikte çok kullanıldı. Bir dönem fıstık yeşili, bir dönem içinde siyah olan kirli sarı, bir dönem Pantone gümüş gri. Bu trendlerin oluşmasının kaynağı da esasen şudur; “aa, bak adam yapmış ne güzel olmuş. Biz de yapalım…”

Elbette seçilen rengin tonlaması da çok önemlidir. Biliyorsunuz, işler CMYK dengesiyle ve extradan Pantone olarak basılıyor (sözünü ettiğimiz Pantone yukarıda örneği verilen gazette ilanı için geçerli değil elbette. Çünkü basın ilanlarında Pantone renk baskısı mümkün değil).

Tasarımı renklendirmeden önce kabaca bir renk kütüphanesi hazırlamak iyi bir çözümdür.

Ekteki freehand belgesinde renk kombinasyonları ve alternatifleriyle ilgili hazır bir scala mevcut.

İndirmek için tıklayın

(Eski versiyon kullananların da yararlanması için FH9 olarak kaydedilmiştir.
Virüs kontrolu yapılmış olmasına rağmen, her indirdiğiniz dosyayı kontrol etmeniz tavsiye edilir)

Boyut: 98 k



Not: Yazılar konusundaki yorumlarınız için lütfen Yorum Yazın bölümümüzü kullanın.

Yazar : ---
Son Güncelleme : 25 Mayıs 2007, Cuma
Sayfa Sürümü : 2
Okunma Adedi : 10,898
Son Okunma : 2017-05-27 08:25:50
Kaynaklar : http://www.webdersleri.com/sayfa.asp?id=881

Logo Yapmında Fontlar Tasarımda Renk SeçimiKurumsal Kimlik Çalışmaları
© [Site Haritası]
| Makaleler | Seyir Defteri | Kaynaklar | İndirin | İletişim |

RSS dosyasını görmek için tıklayınız. RSS dosyasını görmek için tıklayınız.XML versiyonu için tıklayınız WAP versiyonu için tıklayınız Bu site DyNA İçerik Yönetim Sistemi üzerinde çalışmaktadır.
İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa
ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap
  Sitemizde 2 kişi çevirimiçi | Bugün =138 | Dün =285 | Bu Ay=5,834 | Günlük En Fazla=1,109 tekil ziyaretçi