İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa]
 Site Haritası 
 
Site Map
Ana SayfaYeriniz | Ana Sayfa | Makaleler | Grafik | Grafik Tasarım ve Görsel İletişim Rehberi | Grafik Tasarımda Plan ve Ürün Görselliği

Diğer Yazılar
Tasarım & Grafik Tasarım
Grafik Tasarım Ürününün Öğeleri
Renklerin Psikolojik Mesajları
Temel Tasarım İlkeleri
Grafik Tasarımda Tipografi
Afiş Tasarımı
Reklam Tasarımı


E-posta Gönderin Yorum Yazın
Güvenlik Kodu:2289Güvenlik Kodu:2289Güvenlik Kodu:2289Güvenlik Kodu:2289




En Son Okunan 10 Makale
  1. İnternette Marka Olmanın Anahtarları
  2. Diyafram ve Enstantane
  3. Kablosuz Ağlarda Saldırı ve Güvenlik
  4. İletişim
  5. Kriz Yönetimi 1
  6. Dijital Fotoğraf Çekim Teknikleri
  7. Zaman Yönetimi
  8. Yüksek Lisans Çalışmaları
  9. Fotoğraf Çekim Teknikleri
  10. Tasarım İpuçları
 
Grafik Tasarımda Plan ve Ürün Görselliği>
Yazı Tipi KüçültYazı Tipi BüyütAna SayfaYazıcıdan ÇıkarPDF Belgesi Olarak GörüntüleFavorilerime EkleArkadaşıma Tavsiye EdeceğimRTF (Word Dokümanı) olarak görüntüle

Grafik Tasarımda Planlamanın Önemi

Etkin tasarım işe geçmeden önce planlamayı gerektirir ve et­kin planlama şu dört unsuru içerir:

- Topluluk
- Mesaj
- Çevre
- Yarışma

Topluluğunuzu analiz edin! Kendinize sorun: Onlar kim? Ne umuyorlar? Ne kadar çok şey biliyorlar? Mesajımla ne kadar ilgilenirler? Ve en önemlisi topluluk idealinizi belirten tek bir kişi üzerinde odaklanın.

Mesajınızın amacını belirleyin! Başarıya ulaşması için hangi engelleri kaldırmanız gerektiğini araştırın.

Ürününüzün kullanılacağı çevreyi analiz edin! Topluluk ürününüzle nerede karşılaşacak? Caddelerde mi? Fuar alan­larında mı? Satış noktalarında mı? Evinin posta kutusunda mı?... İzleyici ürününüze ne kadar zaman harcayacak?

Rakiplelirinizin mesajlarını dikkatli izleyin! Ana fikir aynı oldu­ğuna göre, sizin mesajınızı diğerlerinden farklı ve üstün kıla­cak yöntemler araştırın. Okuyucu, izleyici sizi seçmeli...

Grafik Tasarım Ürününün Görselleştirilmesi

Grafik tasarımda görselleştirme süreci taslak çalışmaları ile başlar. Günümüzde masa üstü yayıncılık sistemlerindeki ge­lişmelere paralel olarak, genç grafiker adayları, hızla bilgisa­yarlarının başına geçip tasarım yapmaya başlama arzusunda olsalar da, deneyimli olanlar bilirler ki taslak aşaması, tasarım sürecinin belki de en uzun tutulması gereken bölümüdür.

Baskıya hazırlanacak herhangi bir ürün için tasarıma başla­madan önce en az bir iki taslak hazırlanmalı; taslaklar üzerin­de takım arkadaşları ve müşteri ile fikir birliğine varıldıktan sonra asıl tasanm çalışmasına başlanmalıdır. Bu tür bir çalış­ma, plansız bir üretim için harcanacak süreyi, emeği ve parayı en aza indirir, verimlilik sağlar.

Taslak, düşüncenin, yaratıcılığın, bilgi biriminin ve deneyimlemeye, gelişmeye açıklığın bir göstergesidir. Taslak çalışmalarını karalamalar (fikir taslakları), ön taslaklar ve ayrıntılı taslak­lar olmak üzere üç evrede ele alabiliriz.

Karalamalar, boyut ya da malzeme sınırlaması olmadan tasa­rımcının, aklına gelen her türlü düşünceyi kağıtlar üzerine kabaca not etmesi...
kabaca not etmesi ve biçimlendirmesi olarak adlandınlabilir. Bunlar müşteriye gösterilmezler; esas çalışmaya temel teşkil ederler.

Ön taslaklar, tasarımcının fikir taslakları arasından seçtiği bir ya da birkaç yaratıcı fikri, ürünün asıl boyutlarında ya da orantılı olarak küçültülmüş boyutlarında daha anlaşılır şe­kilde kağıt üzerine işlemesidir. Burada renk. yazı karakteri, ışık-gölge, varsa fotoğraf gibi görsel materyaller vb. özellikler biraz daha netleşir. Metin, paralel çizgilerle gösterilir. Bu çiz­giler; metnin bloklama biçimi, satır uzunluğu vb. konularda bilgi verici olmalıdır. Müşteri ayrıntılı taslak görme talebinde bulunmazsa, bu noktadan itibaren asıl tasarım sürecine başlanabilir.

Ayrıntılı taslaklar, bu konuda uzmanlaşmış sanatçılar tara­fından hazırlanır. Büyük bütçeli reklam kampanyalarında müşteriler taslakları fotokopi, bilgisayar vb. şekillerde düzen­lenmiş olarak görmek isterler. Başlık ve metin yazılan gerçe­ğine uygun olarak dizilir, resimler yerleştirilir, gerekli düzen­lemeler yapıldıktan sonra genellikle bir renkli çıkış alınarak müşteriye sunulur. Hangi tasarım beğenillrse, o seçilir ve baskı için hazırlıklar devam eder.

Günümüzün grafikerleri, taslak çalışmalarında kullancakları fotoğrafları ve diğer görsel malzemeleri genellikle masa üstü tarayıcılarda (scanner) düşük çözünürlükte tarayıp yerlerine koyarak baskı onayını almaktadırlar.

Görsel Açıdan Taslak Türleri

Mondrian Taslakları: Hollandalı ressam Piet Mondrian'ın tu­valinde kullandığı kare ve diktörtgen formlara dayanan kompo­zisyon anlayışı çok sık kullanılan taslak türlerinden biridir. Bu sistemde tipografi ve görsel unsurlar kare ya da dikdört­gen formlar içine girer ya da çizgi ve kutularla birbirinden ayrılır. Mondrian taslakları tipografik ve diğer görsel unsurların sayfa üzerinde etkili kullanılmasında, mantıklı ve pra­tiktir. Gazete tasarımında bu stili kullanmak neredeyse bir zorunluluktur.

İmge Ağırlıklı Taslaklar: Özellikle resim vb. görsel unsurların vurgulanacağı tasarımlarda tercih edilir. Görüntü büyük kullanılırken. Tipografik unsurlar daha az dikkat çekerler.

Metin Ağırlıklı Taslaklar : Bunlarda tasarımın odak noktası metindir, diğer görsel unsurlar ya hiç kullanılmaz ya da ikinci planda yer alır.



Not: Yazılar konusundaki yorumlarınız için lütfen Yorum Yazın bölümümüzü kullanın.

Yazar : Gülsüm Gülnaz Gültekin
Son Güncelleme : 20 Haziran 2006, Salı
Sayfa Sürümü : 3
Okunma Adedi : 9,545
Son Okunma : 2017-05-26 19:37:14
Kaynaklar : Grafik Tasarım Ders Notları

Temel Tasarım İlkeleri Grafik Tasarımda Plan ve Ürün GörselliğiGrafik Tasarımda Tipografi
© [Site Haritası]
| Makaleler | Seyir Defteri | Kaynaklar | İndirin | İletişim |

RSS dosyasını görmek için tıklayınız. RSS dosyasını görmek için tıklayınız.XML versiyonu için tıklayınız WAP versiyonu için tıklayınız Bu site DyNA İçerik Yönetim Sistemi üzerinde çalışmaktadır.
İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa
ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap
  Sitemizde 2 kişi çevirimiçi | Bugün =53 | Dün =285 | Bu Ay=5,749 | Günlük En Fazla=1,109 tekil ziyaretçi