İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa]
 Site Haritası 
 
Site Map
Ana SayfaYeriniz | Ana Sayfa | Makaleler | Programcılık | Flash Oyunları | Sudoku Oyunu ve Çözüm Teknikleri İpuçları

Diğer Yazılar
Satranç Oyunu
Köstebek Avı Oyunu


E-posta Gönderin Yorum Yazın
Güvenlik Kodu:6253Güvenlik Kodu:6253Güvenlik Kodu:6253Güvenlik Kodu:6253




En Son Okunan 10 Makale
  1. Kolay ve İyi Öğrenme
  2. Yapay Sinir Ağları
  3. Site Haritası
  4. Hazırlık Aşaması
  5. E-imza E-sertifika SSS
  6. Grafik Hazırlama Programları
  7. SSL, SET ve Dijital Ödeme Sistemleri
  8. Sekmeli Menü 1
  9. Söz Söyleme ve İş Başarma Sanatı
  10. Fonksiyonlar
 
Sudoku Oyunu ve Çözüm Teknikleri İpuçları>
Yazı Tipi KüçültYazı Tipi BüyütAna SayfaYazıcıdan ÇıkarPDF Belgesi Olarak GörüntüleFavorilerime EkleArkadaşıma Tavsiye EdeceğimRTF (Word Dokümanı) olarak görüntüle

             
   
   
   
           
             
  
  
  
   
   
   
  
  
  
   
   
   
             
           
  
  
  
             
Powered by Online Sudoku










00:00

Kurallar

Sudoku, matematikten çok, mantığı kullanan bir bulmaca. Yandaki şekilde görüldüğü gibi, her biri 3x3 hücreden ibaret 3x3 tane kareden oluşuyor. Her hücreye, aşağıdaki kurallara uymak şartıyla, 1 ile 9 arasında rakamlar yerleştiriliyor:

Her satırda, rakamlar sadece birer kez kullanılmalı. 

Her sütunda, rakamlar sadece birer kez kullanılmalı.

3x3’lük kutulara da, 1’den 9’a kadar rakamlar yerleştirilmeli ve hiçbir rakam tekrar edilmemeli



15 dakikada Sudoku çözme taktiği

İpuçları ve taktikler

Kural 1: Eleme

A hücresine hangi rakam gelecek? Aynı satırda bulunan 1, 2, 3, 4, 5 ve 9 olamaz. 7 ve 8 de, A ile aynı 3x3’lük karede bulunduğundan, olabilecek tek sayı 6’dır.

Kural 2: Yerleştirme

Bu kural, rakamın olası birkaç hücreden hangisine yerleşeceğini belirlemeye yarar. Sağdaki 3x3’lük karede, bir 2 rakamı olması gerektiğini biliyoruz. Üst ve orta satırlarda zaten 2 rakamı bulunduğundan, sayımızın yeri alt satırda, yani G karesinde olmalıdır.

Kural 3: Kısıtlama

Bazen bir rakamın birden fazla yere gelebileceği durumlar oluşabilir. Örneğin, soldaki kutuda A ve B’ye 1 ya da 6 gelebilir. Sağdaki kutunun en alt sırasındaki üç boş kareden birinde de kesinlikle 6 olması gerektiğini biliyoruz.
Dolayısıyla, 6 rakamı, soldaki kutuda bulunan B karesine yerleştirilemez. Sonuç; 6 A karesine, 1 ise B karesine gelmelidir.

 



Not: Yazılar konusundaki yorumlarınız için lütfen Yorum Yazın bölümümüzü kullanın.

Yazar : İsmail KIRBAŞ
Son Güncelleme : 25 Mayıs 2006, Perşembe
Sayfa Sürümü : 1
Okunma Adedi : 37,851
Son Okunma : 2017-07-28 19:33:33
Kaynaklar : http://www.geocities.com/binnyva/code/javascript/sudoku/

Köstebek Avı OyunuSudoku Oyunu ve Çözüm Teknikleri İpuçları
© [Site Haritası]
| Makaleler | Seyir Defteri | Kaynaklar | İndirin | İletişim |

RSS dosyasını görmek için tıklayınız. RSS dosyasını görmek için tıklayınız.XML versiyonu için tıklayınız WAP versiyonu için tıklayınız Bu site DyNA İçerik Yönetim Sistemi üzerinde çalışmaktadır.
İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa
ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap
  Sitemizde 8 kişi çevirimiçi | Bugün =115 | Dün =399 | Bu Ay=7,254 | Günlük En Fazla=1,109 tekil ziyaretçi